28 januari, 2009

Leuk, zo'n inloopkast

Tegenwoordig draait alles om bloot. Zelfs in een reclame voor ontbijtkoek of brilmonturen zijn naakte vrouwen te zien. Gelukkig zijn er ook nog producenten die zonder een aantrekkelijke voor- of achtergevel te laten zien, de kijker aan de buis gekluisterd kunnen houden met hun commercial. Albert Heijn en Centraal Beheer Achmea (Even Apeldoorn bellen) zijn daar goede voorbeelden van. Louter leuke reclames met een vertrouwde cast en een ludiek tintje. Door keer op keer origineel te zijn, vervelen die reclames niet.

Maar je hebt altijd baas boven baas. Al een paar dagen bescheur ik me van het lachen bij het zien van de nieuwste Heineken-commercial. Een echtpaar geeft een rondleiding in het nieuwe huis. De dames krijgen van de gastvrouw een fraaie inloopkast te zien en gaan helemaal uit hun dak. Niet veel later klinkt aan de andere kant van het huis het geschreeuw van de mannen. De vrouwen vallen stil, wat zouden de heren te zien gekregen hebben? (Let op het gezicht van de man met grijze overhemd!)